Lingual Ortodonti

Lingual ortodonti nedir?
Lingual ortodonti; çapraşıkların ve bozuklukların düzeltilmesi için uygulanan diş teli çeşididir. Bu yöntemde; tellerin, dişlerin iç kısmına yerleştiriliyor olması, görünüşünüzü etkiletmiyor olduğu için sıkça tercih edilen bir yöntemdir.

1970'li yılların sonlarında kullanılmaya başlanan lingual tedavi gelişen laboratuar teknikleri, klinik uygulamalardaki teknolojik ilerlemeler ve değişik braket ile yapıştırıcıların üretilmesi sonucu yıllar içinde gelişerek günümüzde eksiksiz hale gelmiştir. Bu teknik üzerinde uzmanlaşmış yeterli bilgi ve klinik tecrübeye sahip ortodontistler tarafından lingual ortodontik tedaviler yapılabilmektedir.

Bakıldığında, tellerin görünmediği bu uygulama için en uygun adaylar kimlerdir?
Diğer adıyla “görünmez diş telleri” olarak tanımlanan ve dişlerin iç yüzlerine yapıştırılan braketlerin kullanıldığı bu tel tel tedavisi, yaş fark etmeksizin her hastaya uygulanabilir. Bu yöntem, daha çok; iş ve sosyal yaşantıları gereği toplum içerisinde sürekli insanlar ile iletişimde olan müdürler, öğretmenler, aktörler ve benzeri kişiler tarafından tercih edilmektedir.
Lingual tedavi;
Alt ve üst çenesinde dengesizlik olan kişilere, Öne doğru kayma sorunu yaşayan kişilere, Estetik kaygısı olan kişilere, Sosyal yaşantısı sebebiyle görünümüne önem veren kişilere, Ortodondik tedavi gerektiren, genel sorunları olan kişilere, Diş gıcırdatma alışkanlığı bulunan kişilere uygulanabilir.
Peki bu uygulama için nasıl bir yol izlenmektedir?
Öncelikli olarak; ortodontik bozuklukların tespit edilmesi için lingual diş teli tedavisi muayenesi yapılır. Yapılacak bu muayeneden sonra kişinin ağız yapısına uygun lingual tel tasarımı için fikir edinilir. Diş gelişimini henüz tamamlamamış yetişkin hastalar için; braketlerin, dişlerin iç yüzeylerine yapıştırılıyor oluşu, kendileri için en ideal ortodontik tedavi çeşididir. Normal tel tedavisinde kullanılan braketlerden ayrı olarak, laboratuvar ortamında hazırlanan lingual ortodonti telleri direkt olarak iç yüzeye yapıştırılmaktadır. Teller takıldıktan sonra; dişlerin gelişimi ve tellerin dişler ile uyumluluğu takip edilir. Tedavinin tamamlanma süresi; 1 ila 2,5 yıl aralığında değişiklik gösterebilir.
Lingual ortodontiyi neden seçmelisiniz?
Klasik tel tedavileri ile karşılaştırıldığında, dışarıdan görünmezler. Yetişkin hastalarda estetik kaygısı yaratmamakla birlikte sosyal ve iş yaşamlarını etkilemez. Yaş grubu fark etmeksizin herkese uygulanabilir. Kişilerde alerjik reaksiyona neden olmaz. Lingual diş telleri; kişinin yaşına, yüz şekline ve gülüşüne uygun bir şekilde tasarlandığı için tedavi süresi boyunca yaşanabilecek sıkıntılar yarıya indirilmiş olur.