Erişkin Ortodonti

Bazen kendi çocuğu tedavi edilen bir ebeveyn aynı zamanda kendi kapanışını da düzeltmek isteyecektir. Gerçekten de braketler hemen hemen her yaşta insanın gülümsemesini düzeltir ve kendi güvenini arttırır. Giderek daha fazlasıyla erişkin hasta, yaşam boyu onlara rahatsızlık veren gülümsemelerini düzeltmek için ortodontik tedavi görmektedir. Diş hekiminiz ve ortodontistinizle güzel ve sağlıklı bir gülümsemeye sahip olabilirsiniz. Bugünün daha küçük, daha az görünen ve daha rahat braketleri ve bunlara ilave olarak pek çok ortodontistin sunduğu uygun ödeme planıyla erişkin hastalar sabit tedaviyi eskisinden daha cazip bulmaktadır. Hatta bazı durumlarda ortodontistler hem erişkin hastalara hemde çocuklarına aynı zamanda özel bir ödeme planı uygulayabilmektedir.

Erişkin Dönem Tedaviler

Ortodontik tedavi, yaşınız kaç olursa olsun daha iyiye doğru olan bir değişiklikle ilgilidir. Erişkin tedavilerdeki en önemli fark büyüme-gelişimin bitmiş olması ve kemik değişim hızının düşmüş olmasıdır. Bundan dolayı tedavi süresinin biraz daha uzun olması beklenmelidir. Eğer kapanış bozukluğunuz varsa dişleriniz çapraşık veya aralıklı olabilir veya birbirleriyle uyumları iyi olmayabilir. Çapraşık dişleri temizlemek ve temiz tutmak zordur. Zaman geçtikçe, çapraşıklık nedeniyle diş çürükleri, diş eti hastalıkları ve diş kaybı bile meydana gelebilir. Aynı zamanda diş yüzeylerinin anormal aşınmasına, çiğnemede zorluklar ile destek kemik ve diş eti dokularında hasara yol açabilirler. Bozuk bir diş dizilimi çene eklemlerinizde ağrı gelişmesine katkıda bulunabilir.

Asla çok geç değildir

Ortodonti her yaştaki bireye rahatça uygulanabilen bir tedavi yöntemidir
Herhangi bir yaş sınırı bulunmayan Ortodontik tedaviden günümüzde 60 yaşını aşmış birçok birey, yararlanmaktadır.
Bazen kendi çocuğu tedavi edilen bir ebeveyn aynı zamanda kendi kapanışını da düzeltmek isteyecektir. Ortodontik sorunlar, çocukluk çağında başlayabileceği gibi, diş kaybı, dişeti rahatsızlıkları gibi problemlere bağlı olarak erişkin yaşta da oluşabilmektedir. Bu sorunların düzeltilmesi, estetik sorunu çözmekten öte, dişlerin sağlığını kazanmak ve ömrünü uzatmak açısından da büyük önem taşımaktadır.
Çocuklar ve gençlerde oldugu gibi, yetişkinlerin dişlerindeki çapraşıklıklar da dişlerin temizlenmesini güçleştirmektedir . Yeterince iyi temizlenemeyen dişlerde ise dişeti rahatsızlıkları ve çürükler oluşmaktadır. Bunun sonucunda da diş kayıpları meydana gelebilmektedir. Ortodontik tedavi bu tip diş kayıplarını önlemekte ve diğer yandan,da yiyeceklerin iyice çiğnenmemesi sonucunda sindirim sisteminde oluşabilecek problemlere de engel olabilmektedir.
Dişlerdeki çapraşıklık nedeniyle, alt ve üst dişlerdeki ilişki bozulur ve bazı dişler diğerlerinden daha önce birbiriyle temas eder. Bunun sonucunda da çiğneme sırasında bu dişlere çok daha fazla yük biner. Daha fazla yüke maruz kalan dişlerde ve çene ekleminde sorunlar oluşabilir. Ortodontik tedavi bu sorunları da önlemektedir.
Kişilerin yaşam standartlarını artıracak, ağız ve diş dokularını sağlığına kavuşturacak uygulamalar için en kısa sürede ortodontistinizle görüşerek günümüzde mevcut daha küçük, daha az görünen ve daha rahat braketler sayesinde daha hızlı, konforlu ve estetik olarak yapılabilen tedavilerle güzel ve sağlıklı bir gülümsemeye sahip olabilirsiniz.